Czteroletnie szkolenie podyplomowe w terapii poznawczo-behawioralnej prowadzone przez AMiE trwa 4 lata i obejmuje łącznie 1200 godz. w tym:
- 540 godzin dydaktycznych szkolenia teoretycznego w formie wykładów i praktycznego w formie warsztatów
- 200 godz. superwizji klinicznej
- 100 godz. zajęć rozwoju osobistego
- 360 godz. stażu, w tym 120 godzin psychiatrycznego stażu klinicznego oraz 240 godzin stażu klinicznego rozumianego jako praca kliniczna pod opieką merytoryczną psychiatry lub psychologa klinicznego lub certyfikowanego psychoterapeuty lub ordynatora oddziału w placówce prowadzącej postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne osób z różnego rodzaju zaburzeniami psychicznymi, które uczestnik kursu realizuje samodzielnie
W ramach opłaty zapewniamy:
- Możliwość uczenia się od największych autorytetów w terapii poznawczo-behawioralnej i dialogu motywującym – dotąd gościliśmy Prof. William R. Miller, Prof. Robert Leahy, Prof. Paul Salkovskis, Prof. Jonathan Kanter, Prof. Andrew Kuczmierczyk, Prof. Christopher Wagner, dr Guy Undrill, Peter Armstrong – każda edycja szkolenia w ramach zajęć będzie miała możliwość uczenia się od zagranicznego Gościa
- Możliwość uczenia się od polskich praktyków terapii poznawczo-behawioralnej, którzy posiadają również doświadczenie w pracy dialogiem motywującym, terapią schematów, FAP, DBT oraz ACT
- Możliwość udziału w wymaganych do certyfikatu 100 godzinach zajęć rozwoju osobistego
- Małe grupy superwizyjne
- Już od pierwszego roku szkolenia gwarantujemy możliwość udziału w superwizjach i łączenia praktyki z teorią.
- Zakończenie szkolenia gwarantuje możliwość wystąpienia o certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej
Zajęcia odbywają się w formie 35 dwudniowych lub trzydniowych zjazdów oraz 3 trzydniowych zjazdów zajęć pracy własnej.
Program naszego czteroletniego podyplomowego szkolenia jest unikalny na skalę krajową; powstał w konsultacji z największymi autorytetami psychoterapii i obejmuje następującą tematykę:
- Ogólne zagadnienia teoretyczne i praktyczne terapii poznawczo-behawioralnej – główne założenia terapii poznawczych i behawioralnych, konceptualizację przypadku i sformułowanie celów terapii, zapoznanie z podstawowymi technikami terapii poznawczej i terapii behawioralnej, planowanie i ocena podejmowanych strategii terapeutycznych
Ramowy zakres tematyczny zajęć
- Wprowadzenie do TPB
- Motywowanie klienta do pracy – Dialog Motywujący
- Konceptualizacja
- Podstawowe metody pracy w TPB – techniki poznawcze
- Podstawowe metody pracy w TPB – Techniki wyobrażeniowe i behawioralne
- TPB zaburzeń lękowych
- TPB zaburzeń depresyjnych
- TPB zab. lęk. – fobie proste/panika/ agorafobia /lęk o zdrowie
- TPB zab. lęk. – Lęk społeczny/ uogólniony
- Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
- Trauma i PTSD
- Zaburzenia depresyjne i niska samoocena
- Żałoba, choroba terminalna
- Myśli i tendencje samobójcze
- Zaburzenia odżywiania
- Dialog Motywujący w zaburzeniach psychicznych
- TPB zaburzeń osobowości
- Terapia borderline – Dialektyczna Terapia Behawioralna
- Zaburzenia osobowości – Terapia schematów i trybów
- TPB -Terapia dzieci i młodzieży
- Terapia systemowa oraz TPB par i rodzin
- Złość i przemoc
- Zaburzenia somatyczne
- TPB i Dialog Motywujący w pracy z grupą
- Standardy leczenia, zagadnienia etyczne, badania nad skutecznością psychoterapii
- Trzecia fala TPB – ACT Trzecia fala
- TPB – FAP Trzecia fala TPB – Mindfulness
- Trzecia fala TPB – DBT
- TPB w leczeniu uzależnień
- Elementy neuronauki
- Zaburzenia seksualne
- Stres i zdrowie
- Psychozy
- Elementy psychologii społecznej